torsdag 24 december 2009

God Jul och lite flyt, eller...

Lirade V75 samt BingoLotto i afton.
Hade en kupong från Aftonbladet som gav 10 spänn i rabatt på en 50-kronors Harry Boy (två rätt blev det) samt en Bingolott som gav en hundring. Inte illa. Tio spänn plus. Räcker till en kvällstidning i varje fall.
Efter BingoLottos ganska sega uppesittarkväll kollade jag mailen. Erinrades då att jag varit med i en tävling hos Svenska Spel. Man skulle skaka en julgranskula och sedan motivera varför man skulle vinna dagens vinst. Då jag hade volymen på noll hörde jag inte vad presentatören sa, så jag skrev något ironiskt om att då jag inte visste vad jag kunde vinna kunde de ju dämpa min nyfikenhet med att ge mig priset.
Jodå, jag vann. En spikmatta. Vad jag nu ska med den till. Men den lär vara värd 300 spänn, så man får väl testa att ligga på den. Ska kolla med Fadde om han har en skottsäker väst till övers innan jag provar spikmattan...
För övrigt har jag fixat de sista julklappsrimmen i kväll. Farsgubbens klapp fick det här:
En gång du avrådde mig kort, med ett "sånt här ska man ej ge bort", trots att du nu blir lång i planeten, tror jag att du sväljer förtreten.
Nån som kan räkna ut vad det finns i det paketet? Gissa gärna. Jag avslöjar innehållet i nästa inlägg!
God Jul!

2 kommentarer:

Bitte sa...

Ha en toppenjul och ett gott nytt år med många spännande resor och massor av sålda reportage :-)

LJ Media sa...

Samma till dig, Bitte! Vi ses och hörs 2010.