tisdag 8 december 2009

Mera Tartu

Laddade in bilderna från Estlands näst största stad i datorn i dag. Jodå, de håller för flera knäck.
Checkade med ett par redaktörer i dag. Den stora kvällstidningen har redan Tartu i pipelinen, så där blev det nej, men jag fick grönt ljus för en notis om leksaksmuseet i ett magasin som kommer en gång i månaden.
Kairi, den påpassliga och söta tjejen som jobbar på Tartu Tourism och visade oss staden, mailade en länk till en website där man kan hitta lägenheter att hyra i staden. Tyvärr så hittade jag ingen som passade mig. Jag söker ju boende för den månad som mitt badrum renoveras.
Men jag hittade en del annat. Nästa gång jag besöker Tartu blir det ett besök på ölbryggeriet A le Coq samt en runda in på KGB-museet. Lunchen tar jag nog på den amerikainspirerade diner som ska ligga ganska centralt.
Måste checka om Hägge, Tore eller några fler vill haka på för en weekendtripp.

Inga kommentarer: