tisdag 8 december 2009

Julstrul

Jomen, det blir nog Hägge som hänger med till Tartu nästa resa.
I går var det mest jobbstrul. Kontaktade en samlare som jag tänkt skriva om. Han är bror med en av Sveriges mest kända artister så det hade kunnat bli uppmärksammat, men då hans samling blivit plundrad av tjuvar så blev det inget. Killen hade ingen lust längre. SUCK! Men jag förstår honom.
Jagade en redaktör som jag vill få besked av om ett knäck gällande snubben som spelade gitarr i ovannämnda (hemliga) artists band i 20 år. Givetvis var redax onåbar.
Ringde sedan Den Stora Kvällstidningens reseredaktör. Fick nobben om Tartu därför att de har eget material men ett kanske på en annan grej om ett annat land. Vi får se vad som händer. Ringde samma kvällstidnings redaktör för Söndagsbilagan. Hon var ledig men växeln hade kopplat mig till hennes mobil. Nåja, helt kört var det ju inte. Vi ska höras på torsdag.
Sen ringde jag till en tidning som jag gillar att läsa och föreslog en notis (alltså en kortis med en bild) om Tartus leksaksmuseum och fick okej!!! Wow. Inte bara strul alltså. Har dock inte skrivit den ännu, men bilderna ser bra ut.
I dag kom min polare Roger, vardagshjälten nummer ett och hälsade på.
Han hälsade på tack vare min uppmaning. Jag behövde hans hjälp!
Efter en fika drog vi till Skärholmen samt Kungens Kurva. Köpte ett tittöga, eller "dörrkikare" som Classe kallar det innan vi drog till City Gross dör det blev en kasse med julmat. Därefter åkte vi hem till mig där Roger snabbt borrade ett hål i min dörr och monterade tittögat.
En kul grej var att det ringde på dörren några timmar senare så jag fick en anledning att inviga nyförvärvet.
Det var valberedningen i vår bostadsrättsförening som undrade om jag kunde tänka mig ytterligare en mandatperiod. Jag accepterade och ringde Roger för att berätta att tittögat kom till pass tidigare än beräknat.
Med ett tittöga på plats slipper man jobbiga försäljare, Jehovas Vittnen och inför kommande valår, hembesökande politiker. Skönt att kunna välja vilka man öppnar sin dörr för! Denna lilla manick kostar bara en femtiolapp.
I morgon griljerar jag (antagligen) julskinkan. Men Tartugrejen ska skrivas innan jag fortsätter med julstrulet.

Inga kommentarer: