onsdag 29 juli 2009

Påhittigt

Skulle kreera en smörgåstårta i afton.
I morgon kommer det lite folk och då ska man ju bjuda på något som är enkelt att ta fram ur kylen.
Min kyl är väldigt liten, så jag lekte med tanken att låta tårtan stå framme över natten innan jag dekorerar den i morgon.
Inte bra, med tanke på värmen...
Då fick jag en idé.
Klädde en bakplåt med alu-folie, snajdade ihop en fyralagers smörgåstårta baserad på köttinnehåll, täckte bakverket med gladpack och sjuss in i ugnen.
Därefter kastade jag in fyra kylklampar på gallret ovanför och stängde luckan.
Har man inget tillräckligt stort kylskåp kan man ju göra ett:-)
I morrn får tårtan klara sig utan klampar den timme det tar att käka frukost och garnera tårtan. Sen vankas det nyfrysta klampar igen innan jag plockar fram grejorna strax innan de första gästerna kommer.
Påhittigt, eller hur?

Inga kommentarer: