söndag 28 februari 2010

BA JS

SJ AB blir ju BAJS baklänges och nu gör de skäl för namnet.
Jag har en biljett till Strängnäs med avgång i afton.
Enligt deras hemsida är tåget inställt och jag hänvisas till ett tåg som går en timme senare. Med tanke på att vi fått mildväder ringde jag deras servicetelefon för att kolla om tåget var återinsatt, då websidan senast var uppdaterad i måndags, den 22 februari och att väderläget är lite annorlunda nu. De kan ju eventuellt hunnit tina upp just mitt tåg om jag har tur.
Servicetelefonen är en sån där med dataväxel där de flesta (eller kanske samtliga) meddelanden är inspelade och man ska trycka på en massa knappar för att få besked, men jag provade ändå att ringa.
Det gick fram ett antal signaler, sen indikerade min mobiltelefon "Inget svar. Försöka igen?"
Då gav jag upp. Får väl ta mig till stationen får att ta det tåg hemsidan rekommenderar och hoppas på att få plats...
Lägger in detta på resebloggen också.

Inga kommentarer: