tisdag 23 februari 2010

Flyt trots strul

Jag vaknade av ett ihållande oväsen i morse.
De tre polackerna stod i badrummet och borrade ett hål genom betongväggen till köket.
De var klara efter några minuter och gick ner till lägenheten under så jag fick somna om. Tack vare min hörselskada störs jag inte när de jobbar i lägenheterna runt omkring.
Någon nytta ska man väl ha av sitt handikapp:-)
Nåväl, steg upp och fixade frukost. Diskade efteråt. För hand. Med vatten som värmts upp i vattenkokaren. Än så länge har jag avlopp, men har inte en susning om när avloppet stängs av. Jag vet bara att det kommer...
Det är lite omständligt att bo i ett renoveringsobjekt när renovering pågår!
Efter lunch, när jag hade ringt runt till några redaktörer, gick jag ner i tvättstugan.
90-gradersmaskinens display beräknade tvättiden till 60 minuter.
Då gick jag upp och satte mig på hemmakontoret och redigerade en text.
Hantverkarna var någon annanstans.
efter en timme gick jag ner för att ta hand om tvätten och ladda nya maskiner.
90-gradaren stod fortfarande och snurrade. En minut kvar, påstod displayen.
Tömde 60-gradersmaskinen och la in lite fintvätt i den. 90-gradaren snurrade vidare.
Först 20 minuter senare var maskinen färdig, Mindre kul att stå och glo på en tvättmaskin i 20 minuter. Det kändes som slöseri med värdefull tid.
När allt var fixat och nästa tvättomgång var laddad tog jag hissen upp igen.
Då möttes jag av en mäktig syn. Under den tid jag hade tillbringat i tvättstugan och irriterat mig på den långsamma och lögnaktiga tvättmaskinen hade polackerna gjort ett besök. Denna gång hade de bilat bort allt kakel på väggarna. Man kan ju bara gissa om vilket oväsen det hade varit. Men det slapp jag uppleva.
Jag tror att det hade varit mer irriterande att vara hemma då.
Fick sedan tag på en redaktör för en facktidskrift som vänder sig till hörselskadade. Jag hade en reportageidé. Vi kom överens att han skulle skicka mig några tidningar så att jag kan se upplägget innan jag kläcker nya idéer.
Är det så att jag kan börja frilansa åt dem så går jag givetvis med i föreningen som ger ut bladet. Fattas bara annat!

Inga kommentarer: