onsdag 10 februari 2010

Tiden går (fort)

Kollade in filmen Pelikanfallet i afton.
När jag jobbade på radion för 17 år sedan fick vi inbjudningar till sisådär tio filmer i veckan.
Jag var mer inne på musik så jag fördelade biljetterna till mina jobbarpolare. En av dem såg Pelikanfallet på en förhandsvisning. Den fick bra recensioner av honom så jag blev lite nyfiken när jag såg att trean hade den på tablån. Knallade över till en kompis och såg rullen där. Då insåg jag att tiderna förändras snabbare än man tror.
I filmen finns det en del bevismaterial (advokatrullar brukar innehålla sådant). Bland annat rörliga bilder. På VHS-tejper. Mina VHS-filmer ligger och surar i källarförrådet. Herregud, numera börjar ju DVD kännas stenålders.
Utvecklingen (och tiden) går tydligen snabbare och snabbare...

Inga kommentarer: