söndag 21 februari 2010

Klart

Har nyss startat diskmaskinen för sista gången på sju veckor.
Utan vatten och avlopp gäller det att vara sparsam med porslinet. Har kollat av lagret med papperstallrikar och de kommer nog att räcka.
Gjorde en uppdatering av hall-jobbet genom att tejpa igen garderoberna med byggtejp.
Borde kanske plasta in stringhyllan med telefonen också, men nej, det är alltid bra att kunna svara om det ringer...
Efter att jag duschat och rakat mig ringde jag min polare Roger som skulle låna ut en tioliters vattendunk med tappkran och frågade när han tänkt komma.
Han var på jobbet och dunken låg hemma, så vi kom överens om att ses på onsdag i stället. Lyckades få tag i ett par femlitersdunkar som nu står påfyllda och väntar på morgondagen, eller kanske domedagen:-)
Vi har en dusch och toalett i källaren på vårt hus. Kruxet är att duschen och toan är i samma utrymme. Om jag skulle åka ner från sex trappor, akut sk*tnödig och någon ockuperat duschen för att göra sig vacker inför helgen blir det stressigt.
Nu råkar jag veta att det finns en "allmän" mugg i huset mitt emot, så man får väl stressa dit om det skulle vara upptaget. Eget dasspapper ska medtagas, så ens ärende lär knappast kunna skötas särskilt diskret.
Kommer igen med fler stambytesrapporter och någon bild när badrummet är urrivet.

Inga kommentarer: