måndag 1 februari 2010

Hur står det till...

...med hjärnkapaciteten hos svenska folket?
Jag blev mörkrädd när jag såg besöksstatistiken för Aftonbladet.se om mest lästa artiklar i gårdagens webtidning.
Det pågår en partiledardebatt med uppladdning inför valet.
En katastrof av största slag har drabbat Haiti. Folk dör som flugor.
Saab har fått nya ägare. Vad ska hända med folket i Trollhättan?
En pedofilpolis har avslöjats. Likaså en läkare som medvetet smittar sina sexpartners med HIV.
De tre mest besökta artiklarna hos Aftonbladet.se i går var:

1: Hasse vann årets Robinson. (Hans Brettschneider ska köpa Lego för pengarna).

2: "Sambon var sur när jag ringde". (Hans Brettschneider väckte sin fru när han berättade om vinsten).

3: Hans portad från festen. (Robinsons vinnare Hans Brettschneider är inte välkommen på fest).

Hur i h-e kan man tycka att en djävla dokusåpa är viktigare än allt allvarligt som händer runt omkring oss?
Det är dags för somliga att vakna upp!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tro inte på allt du läser.....

LJ Media sa...

Det gör jag inte heller, men då jag arbetar med media så tror jag på denna tidnings statistik. Förresten, varför vågar du inte framträda med ditt namn?

Bitte sa...

Fattar inte att folk orkar engagera sig i Robinson od. Jag ser knappt på tv längre. Jag sitter med datorn i knät och läser kommunala protokoll istället. Att det är mer upphetsande, säger väl en hel del om kvaliteten på tv-programmen...

LJ Media sa...

Kommunala protokoll? Ungefär som att kolla på torkande målarfärg...