torsdag 25 februari 2010

Livegen

Nu har det gått fyra dagar sedan de började med stambytet. Det kommer att ta 33 arbetsdagar, så nu är det "bara" 29 kvar...
Man känner sig som livegen. När som helst kan dörren slitas upp, någon kommer in och för oväsen eller ännu värre, stänger av strömmen.
I dag, just som jag startat datorn och lagt mobilen på laddning, kommer det in en tjej och berättar att de ska stänga av strömmen. Jag bad att få stänga av datorn först och det fick jag. Hon var dessutom vänlig att låna mig ett uttag på sin sladdvinda, så mobilen fick ladda en extra halvtimme.
Men jag var strömlös i ett par timmar.
Värst är ovissheten. Hade man vetat i förväg att strömmen stängs av en viss tid kan man ju anpassa sig, men så fungerar det inte.
Än så länge har jag avlopp. När det kopplas ur vet jag inte. Därför har jag i afton svängt ihop en massa köttfärssås som ska frysas.
Nu ska jag värma diskvatten och diska av traktörpannan och en del annat.
När avloppet stängs av blir det papptallrikar som gäller.

Inga kommentarer: