lördag 20 mars 2010

Dammiga fingrar

Har just kommit upp från den gemensamma muggen där jag tvättade dammet från fingrarna.
Har röjt en bokhylla i dag, så nu ser man böckerna igen:-)
Det är nämligen så att när jag ser att mina alster gått i tryck beställer jag 5-10 exemplar för att dela ut bland vänner och bekanta. Ibland använder jag dem som referensmaterial när jag träffar nya redaktörer.
Med åren har traven blivit alldeles för hög, så i dag har det rensats rejält.
Varje utgåva har granskats medan jag frågade mig själv "varför har du sparat den här"?
Tidningar där jag har notiser kastade jag. De med större knäck i sparade jag, om det rörde sig om magasin. Tabloidtidningar som Resflex, Motor-Magasinet och Aftonbladet sparade jag bara ett nummer av varje titel. Helt enkelt de tidningar med innehåll jag är mest stolt över. Har just slängt två papperskassar fulla. De jag sparar fyller en papperskasse till hälften och ska strax bäras upp på vinden.
Sen ska jag gå till soprummet med en del annat bjäfs innan jag postar en faktura och köper kvällsblaskan. Då ska det sitta fint med en kaffe, en stor isvatten och en cigg på balkongen!

Inga kommentarer: