måndag 15 mars 2010

Det rör på sig

I dag inleddes den fjärde veckan med stambytet.
De var riktigt flitiga denna måndag. De har fyllt upp badrumsgolvet med lecakulor och lagt in en våtrumsmatta där sedan golvvärmen ska läggas innan klinkersen kommer på.
I köket har de lagt fram en ny vattenkran och monterat bort anslutningen till diskmaskinen.
Jag tog med mig kopplingen ut på balkongen och rengjorde den.
På onsdag är det halvtid i jobbet med att få allt att fungera är klart.
Sedan lär det dyka upp smådetaljer som kan ta ganska många veckor att få till, men jag kommer att kunna duscha och använda köket på normalt vis om knappt fyra veckor.
i dag ringde kommunen. Jag hade blivit godkänd som God man. På torsdag ska jag träffa mina två nya uppdrag.
Har jagat redaktörer, men de verkar vara bortresta. Fick tag i en av dem och han avfärdade mig inte direkt. Han ville ha ett mail med mina förslag och det fick han.
Fick svar på ett mail där jag föreslår ett knäck till Volkswagens kundtidning.
Svaret var inte avfärdande men de skulle kolla vad de hade på lager och återkomma.
Och så hade vi styrelsemöte i vår bostadsrättsförening. Det blev en kul avslutning på en ganska händelserik dag.

Inga kommentarer: