onsdag 21 maj 2008

Boken klar!

Äntligen!
Träffade Fadde i dag och fick till det sista i boken. Hoppas bara att förläggaren är nöjd med det vi presterat. Tyvärr så blev Fadde lite irriterad när jag frågade honom om framtiden. Han tyckte att jag intervjuade honom som en kvällstidningsjournalist, men jag förklarade då att jag bara tänker på våra läsare och därför ställer de frågor som läsaren skulle fundera över. Jag tror att han förstod vad jag menade, men han ville inte spå i framtiden.
Däremot var han hygglig och tog notan för fikat.
Efter vårt möte gick jag upp till Lustjakt-redaktionen och fick med mig några tidningar. Hade en grej om ett slott i Österrike i Lustjakt samt en grej om fotbolls-EM i en av det förlagets andra tidningar. Kul att se grejorna i tryck och att kunna förmedla resultatet till den som bjöd in till resan.
I morgon ska jag köpa en ny resväska. Min gamla är utsliten. Sen måste jag köpa ett par vita brallor. Vita byxor är det mest opraktiska plagg jag vet, men dresscoden på Club Meds galakväll är "White evening". Hade en dust med revisorn om jag kan ta de där brallorna på firman. Han tyckte att det var en privat utgift, men jag menade att arbetskläder är avdragsgilla. Jag skulle aldrig använda vita brallor privat. De får fläckar och funkar oftast bara en kväll i taget. Dessutom är jag jeansmänniska!
Bokade om Bulgarientrippen i dag. Alma Tour skickade ett mejl där de varslade om att de inte flyger till Varna utan att jag blir tvungen att flyga till Burgas i stället. Jag hade bokat flighten till Varna därför att transfern bara blir en halvtimme därifrån. Nu får jag sitta och skaka på en buss i två timmar i stället. La därför resan lite tidigare så jag kommer iväg. Behöver ett par nya Bermudashorts och de köper jag därnere. Men det ska bli najs att komma till Svarta Havet igen.
På fredag fyller morsan 70. Jag har lovat att göra ambassadsnittar, så jag får väl komma ett par timmar innan festen börjar. Har lagt in en beställning på både kavring och vitt formbröd. Som pålägg blir det hamburgerkött med pepparrotsvisp på kavringen. Det ljusa brödet använder jag till två varianter, dels lax med svart caviar, dels räkor med majonnäs toppat med citron och dill. Det blir nog jättenajs. Vad morsan ska få i present avslöjar jag inte ännu, men jag och syrran har gått ihop om en grej vi vet att hon kommer gilla.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp!
Tänkte bara hälsa lite artigt. Hamnade här via Bittes blogg... kikade runt lite...

Ha en trevlig helg!

http://livethosmig.blogg.se

Flunkbuster sa...

LJ, knegar du som spökskrivare?

Det kanske vore något för mej och mina bloggkollegor, vi som har massor med historier på lager och även nedpräntat sedan tidigare...
det skulle kunna bli en riktig bestseller, eller i vart fall en Hollywood-film :)

LJ Media sa...

Flunkbuster, detta är mitt första försök som spökskrivare, men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att starta ett projekt med dig och dina bloggvänner. Men inte just nu. Måste se till att nya boken blir ordentligt sjösatt och sedan har jag ett annat bokprojekt på gång plus att jag skriver en massa jox för olika tidningar. Men låt oss hålla kontakten så får vi se vad förläggaren tycker när det blir läge.

Pangbruden sa...

När vi ändå är inne på alla dina projekt och resor så ska jag ta och passa på att tipsa om Automobilmuseét i Mulhouse, Alsace. det måste vara en av världens största privata samlingar av bilar.. Det fanns säkert 50-100 Bugattis från olika decennier, den ena lyxigare än den andra racerbilar i långa rader (Tänk prins Bertil) ett 50 tal av de allra första bilarna i historien, rollsar, Måsvingar ja allt du kan föreställa dig.. Googla dig till någon sida Mulhouse och klicka sen vidare Musée de automobil heter det. Hej hopp

Thomas Possling sa...

Hej Lasse.
Tusan vad flitig du är. Det har tagit en dryg timma att läsa ifatt. Vilken mutkolv du blivit - bara bjudresor så långt man kan ana. Så'n är inte jag nu för tiden. Nu är det ju jag som mutar.
Håll stilen. Ska försöka få lite nytt liv i min egen blogg. Hör av mig när jag närmar mig Hufvudstaden.

LJ Media sa...

Pangis, tack för tipset. Låter jätteintressant. Thomas, ska kika på dina tankar - men mutkolv... Jag kollar även av negativa grejor. Somliga resor pröjsar jag själv och sen kostar det ju alltid en dryg lax att ta sig fram och tillbaka till Arlanda. Men visst, en del resor är så kallade visningsresor där det bjuds en del.