lördag 3 maj 2008

Underbara Umbala

Måste bara tipsa om ett gott boxvin. Sydafrikanska Umbala som funnits i beställningssortimentet ett tag och nu finns ordinarie på Systembolaget. En mix av Shiraz, Cabernet Sauvignon och Pinotage. Suveränt gott till grillat och kostar bara 128 kronor för en treliters BIB. Vinet vann en silvermedalj på Vinordic Wine Awards i förra veckan.
Min grillsäsong startade i kväll. Vi grillade musslor, hamburgare, kycklingspett, fläskfilé och en del annat. Trots kylan så hade vi trevligt och allt smakade smaskens.
Helgen kommer att ägnas åt en del jobb. Vi har ju en konstig vecka bakom oss så man glömmer jobba emellanåt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

I morgon bitti drar jag iväg för en vecka fylld med god mat och gott vin! Jag kommer nog att få betala för övervikt när jag reser hem:-). Reser ju helt privat, men förhoppningsvis kan jag få igen en liten slant på att skriva en artikel eller två. Ha det!

Anonym sa...

Tack för det.. vintips mottages alltid:-) Drack själv ett gott Shirazvin för 79 kr i helgen.. Bellingham..klart prisvärt

Nu ser jag fram emot Alsace och de vita vinerna där

LJ Media sa...

Tyvärr så har Umbala blivit alltför populärt. Slut hos leverantör sa de senast. Kul att ni båda har vinresor att se fram mot. Själv ska jag till vodkabältet i Estland nästa resa.