lördag 17 maj 2008

Småstads-Stockholm

Hade en social dag i går.
På väg för att möta Jenny på ett fik hejdas jag mitt på Drottninggatan. JC, en kollega från Uppsala var på besök i staden och givetvis sprang vi på varandra. Efter lite snack gick jag vidare, träffade Jenny, fortsatte till Tunisiska Turistbyrån och gick sedan ner mot Kungsträdgården.
På vägen dit ringde jag vännenoch kollegan Tibor och gjorde upp om att vi skulle ses över en öl nere på Vickan innan partyt på Cafét började. Jag kom lite före honom. Han bor bakom Dramaten, men jag minns från skoltiden att den som bodde närmast plugget alltid kom sist:-)
Satte mig på uteserveringen och började läsa ett recensionsex av en ny bok då någon knackade på fönstret intill. Maggan, en gammal kompis som var tillsammans med Micke Dubois för massor av år sedan satt och "vinade" med sin kompis Taina. Jag bytte bord och höll tjejerna sällskap. Tibor dök upp till slut. Likaså Tainas snubbe Peter, som också är en gammal bekant. Alltså, det bor två miljoner pax i Stor-Stockholm. Ändå springer man på vänner och bekanta hela tiden. Nån som har en förklaring?
Partyt på Cafét blev ok. Jag vann dock inte Kuba-resan. Men jag ska nog ta mig dit ändå på något annat sätt. Simma kanske:-)

Inga kommentarer: