lördag 17 maj 2008

Den ofrivillige bloggaren

Hur kommer det sig att man lägger ner tid och energi på att blogga?
Man lämnar ut sig själv och sin vardag till andra. Vissa av ens läsare känner man inte och förmodligen kommer man aldrig att träffa dem...
I mitt fall handlar det om att bjuda de trogna läsare som jag fått veta faktiskt läser bloggen på mer inputs. Därför skriver jag.
Orsaken till att jag överhuvudtaget började blogga är Magnus Ugglas fel.
Mankan (jo jag kallar honom så därför att en bekant, Nysse som lirade i hans band i 20 år, kallar honom så) hade en kul och intressant blogg. När jag skulle kommentera ett av Mankans inlägg blev jag tvungen att registrera mig hos blogspot och då tyckte jag att jag lika gärna kunde göra ett eget inlägg. Sen började man ju få respons och då var det bara att fortsätta. Har man sagt A så måste man säga B, liksom. Även om det känns som jag passerat hela alfabetet nu.
Jag lär fortsätta blogga ett bra tag känns det som. Men glöm aldrig att det var som den ofrivillige bloggaren allting började.

Inga kommentarer: