onsdag 29 oktober 2008

Kul dag

Hallå bloggvänner.
Sent omsider är jag på plats vid datorn.
Var ute i Täby i dag för att göra ett knäck.
När jag skakat tass med killen som äger firman jag skulle plåta och skriva om (för Motor-Magasinet) ringer mobilen. Det var en kille som är PR-chef för en av de större bilimportörerna. Han ville att jag ska göra ett jobb för deras kundtidning. Jag bad honom maila mig alla fakta, vilket han inte har gjort, men i morgon ringer jag honom och går vidare med saken.
När jag tryckt ner luren i fickan ringer den igen. Då var det Lelle i andra ändan.
Lelle är en kille jag jobbat åt förut. Hans nuvarande verksamhet har liksom inte haft behov av att köpa in mina murveltjänster, men nu hade han nya grejor på gång. Vi ska boka ett möte så fort som möjligt.
Min agenda är tyvärr lite späckad just nu. Blir grejen med bilimportören av så hoppas jag att kunna fixa det på måndag. Sedan ska jag provåka en nyare Finlandsbåt och har även lite annat på gång.
Nåväl. Jag fixade plåtningen på verkstaden och intervjuade ägaren innan jag drog till min gamle polare Hagen. Den killen är en av landets skickligaste fotografer. Vi har jobbat ihop sedan 1986. På den tiden stod han för fotot. Numera kör vi teamjobb när något ska göras för Albinsson & Sjöbergs tidningar. Till vardags jobbar han med bilder hos en myndighet. Vi träffades på hans jobb innan vi fortsatte hem till honom och hans sambo.
Väl framme startade Hagen ugnen och började förbereda middagen. Under tiden att käket blev klart fick jag en lektion om hur en Nikon D 200 funkar. Han har nyligen köpt den nya värstingen D 700 och skulle därför sälja sina gamla prylar. Jag slog till på D 200:an med en schysst vidvinkel och lite annat. Priset blev väldigt bra, tycker jag.
När hans sambo kommit hem åt vi tillsammans och hade en trevlig kväll innan jag packade ihop mitt nya photostuff och drog hemåt.
Väl hemma letade jag efter ett minneskort som jag vet att jag har någonstans. Det är spårlöst försvunnet, men det kommer nog fram endera dagen. Köper nog ett nytt kort i morgon så att jag kan ha två kameror redo på jobbet.
Resten av kvällen har gått åt till att testa nya kameran med den nya gluggen samt att tanka in de bilder jag tog i dag i burken. I morgon ska jag ringa både bilimportören samt Lelle för att komma överrens om hur vi ska gå till väga med de efterfrågade jobben. Sen ska jag skriva det jag gjort i dag.
Hoppas även att hinna ner till vår lokala butik och köpa minneskort samt att hälsa på hos farsan och morsan för att demonstrera nyförvärvet.
På torsdag blir det äntligen Örebro och Ronnie Peterson-museet. Hur är det, Pangis? Har du tid att ses på en fika en stund på torsdag eftermiddag?

5 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Vad kul att Hagen har skaffat sambo. Var det länge sedan? Har inte snackat med honom sedan Hedenhös, känns det som.

LJ Media sa...

Ref. till vår telefonsamtal i afton...

Pangbruden sa...

Törs jag inte lova.. Jag jobbar ju i Hallsberg.. det beror på vilken tid du hade tänkt dig.. Meddela! för det skulle vara trevligt sop attan!

LJ Media sa...

Ciao Pangis. Jag var nog redan framme i Öret när du svarade...
Men när du har vägarna förbi 08-området får du gärna höra av dig. Typ om du ska gå på mässan i Älvsjö t. ex?

Pangbruden sa...

Klart jag gör och du kommer väl hot fler gånger!!