onsdag 15 oktober 2008

Läggdags för sillen:-)

Har kollat av bilen i dag. Besiktning i morgon.
Tog en prommis med Jenny och jyckarna på eftermiddagen. Vovvarna var ganska jobbiga men de är ju så söta så att man inte kan lacka till ordentligt på dem. Hon hade fått en del varuprover från en säljare och var bussig att låta tre grejor gå vidare till mig.
Jag fick en burk brännvinssill (passar bra på grovt bröd eller till kokt potatis), en tub Kalles randiga med skaldjur (låter smaskens som pålägg) och en burk femminuterssill som man ska lägga in själv. Det fanns ett par olika recept på burken. Funderar på att experimentera fram nåt kul som inte finns att köpa. Vad tror ni om att blanda gräddfil med massor av muskot och en del vitlök för att sedan låta sillen dra något dygn?
Det kan ju bli en kulinarisk sensation:-)
Fick låna senaste årgångsboken med Kalle oxå. Den ska bli kul.
Hade tänkt äta hemma, men var inte tillräckligt förberedd. All köttfärssås är slut. Köttfärsen jag har på lager är nedfryst och så kom Tore med förslaget att gå på NEWS och käka asiatiskt.
Det blev en bento i afton. Smarrigt värre.
I morgon blir det jobb i Lapplands Väsby medan farsan fixar besiktningen. Typiskt nog såg jag att den ena av två lampor till nummerplåten bak hade pajat när jag kom hem. Hoppas att bilprovaren är lite bussig och har överseende med det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick besiktningen?

LJ Media sa...

Inte så värst bra.
Det behövs en ny reflektor till vänster strålkastare.
Numera säljs sånt tydligen i paket, så det lär väl kosta några tusen.
Shit, jag skulle behöva gradera upp fotoutrustningen och köpa en ny dator, men det får väl gå det med...