torsdag 23 oktober 2008

Passande pris 2

Jag och polaren Roger skulle iväg på ett jippo i tisdags. Den indiska destiantionen Kerala ville visa upp sig och bjuda på indisk buffé så varför inte...
Roger, som börjar jobba rätt så tidigt på morgnarna och därför slutar tidigare än vanligt folk, tittade förbi vid lunchtid. Vi tog en fika innan vi fortsatte mot hans bostad. På vägen stannade vi vid Willys. Jag hade bespetsat mig på att köpa entrecote för 99 spänn kilot.
Väl framme så hittade jag rostbiff för 49 spänn kilot. Ett mycket passande pris.
Då omvärderade jag mitt beslut, skippade entrecoten och köpte 3,8 kilo rostbiff som i afton har fördelats i 17 fryspåsar. Somliga skivor är enormt stora. När jag tar fram de största bitarna får jag väl ha en gäst på lager, eller nöja mig med en sallad som tillbehör. Men kött och sallad är ju bra för vikten:-)
I går blev jag och Fadde intervjuade samt plåtade av lokaltidningen Mitt i. Allt vinklades på Fadde, så klart, men jag tror att boken hypas bättre av hans fejs än av mitt eget. Gjorde därför ett besök på Akademibokhandeln och tipsade chefen om att boken skulle få både ettan samt toppa kulturen om en dryg vecka. Bossen förklarade då att de redan hade boken i sortimentet.
Jag tog då en runda och kollade hyllorna.
Jodå, boken fanns, i ett enda exemplar.
Hoppas att hon inser att efterfrågan kan öka så hon fyller på lagret en del före vår (förhoppningsvis) fina textreklam i Mitt i...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är härmed utmanad!

LJ Media sa...

Eeehhh...
Explain, darling!

Anonym sa...

Gå in på min blogg, välj inlägget "Utmaning" så klarnar begreppen ;-)