onsdag 8 oktober 2008

Laga bil med dammsugare

Betalade in 300 pix till Svensk Bilprovning i går. Nästa torsdag ska rishögen in för den årliga kollen. Fick en anmärkning på "diffus ljusbild" i fjol. Denna diffusa anmärkning hade jag förträngt innan det började dra ihop sig till årets skärseld.
Kollade och såg att jag fått fukt i reflektorn. Fukten hade dessutom spritt sig till den andra reflektorn under året som gått. Fick då ett tips av en bilmek om att ta ut glödlampan, torka av den och sedan trycka in en dammsugare som skulle få jobba i en halvtimme. Tro´t eller ej, det funkade!
Ska städa bilen i helgen så att den gör ett bättre intryck hos mannen med rosthammaren.
Nu återstår bara ett problem. Jag kan inte åka till SBP den utsatta tiden. Har fått ett jobb (som kan bli två) och det måste göras just den tid som bilen ska besiktigas. Fick veta det idag. Suck!
Får väl börja med att fråga farsan om han har tid och lust att ta sig an min grå Volvo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att ett snygg, ung blondin blir bättre än farsgubben?

Pangbruden sa...

Du borde skicka mig att besiktiga din bil.. spelar ingen roll vilka fel det ärn är.. mina bilar går alltid igenom en besiktning.-)

LJ Media sa...

Pangis, har du vägarna förbi Huddinge den 16/10 är du mer än välkommen att besiktiga min bil:-)

Pangbruden sa...

.. jag ska göra vad jag kan:-)