onsdag 4 februari 2009

Kvalitetstid?

Nä, bara tid över i onödan.
Måste få lite nya reportageidéer insålda fort som attan.
Teknikens Värld gillade mina idéer jag nämnde för dem igår, men de ligger lågt med frilansinköp på grund av rådande konjunktur. Ljuva Livet ville ha ett mail med förslag men de ligger också ganska lågt för tillfället. Polisen som jag jagat sedan i höstas om ett redan beställt jobb har gått under jorden. När & Fjärran är lagd på is, likaså Resenären...
Men jag har räknat ut att jag mött över 70 så kallade kändisar privat och i jobbet. Då räknar jag bara sådana jag fikat, festat eller pratat med. Inte någon man sett passera på gatan eller sett uppträda. Dokusåpafolk som Linda Rosing har jag inte heller räknat.
Tråkigast var Mick Jagger. Han stod och såg sur ut i VIP-rummet på Spy Bar och hängde. Divigast var hockeyproffset Michael Nylander. Han kom en timme försent till vårt möte och var allmänt odräglig.
Trevligast då? Det är svårt att säga. Rick Nielsen, gitarrist i Cheap Trick var både trevlig och generös. Bert-Åke Varg är en riktig mysgubbe som ställer upp i alla lägen. Göran Kropp var också en superkille.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men Ricks Swedish pancakes var ingen hit ;-)

LJ Media sa...

Nä, de var verkligen inte goda. Visst kändes det skumt att sitta 2000 mil hemifrån och äta pankisar med Bob lingonsylt...

Thomas Possling sa...

Du är priviligierad som får jaga poliser. Det brukar väl annars oftast vara tvärt om.

LJ Media sa...

Jaga poliser är skoj. Visste du att det finns speciella platser där polisen kontrolleras? Längs E4 finns det massor av poliskontrollplatser.

Anonym sa...

Vem tusan är den där hockeyspelaren??;-) Mao vem var han att vara divig.. har int ens hört talas om karl och då är jag sportnördig:-)

LJ Media sa...

Mickael Nylander föddes 1972 och fostrades i Huddinge Hockey. Han har spelat i NHL sedan 1992 och lirar sedan 2007 i Washington Capitals.
Micke har varit center i Tre Kronor i sex VM och två OS.
En duktig måltjuv, men enligt andra landslagsspelare jag träffat så skapar han ingen vidare laganda. Det är mera "passa mig så det blir mål".
I varje fall var det så förr. han kan ju ha ändrat sig.

Pangbruden sa...

Aldrig hört talas om karln så han kan inte gett ngt större intryck;-)Trevlig helg LJ!

Flunkbuster sa...

"Nyllet" har sommarstuga här ute. Min dotter känner några av hans barn.

LJ Media sa...

Han kanske är roligare mot sina grannar vid sommarstugan.
Jag bjöd in honom till ett kändisrace på Tullinge. Han krävde tio VIP-kort medan de andra nöjde sig med två, han kom en timme försent, han vägrade att använda sponsorns keps och var allmänt divig. Efter den betan strök jag honom från min lista.