söndag 22 februari 2009

Pubrundan

Kusinen och jag fick en trevlig Rigatripp med långa promenader och en del gott att äta.
Vi hittade ett lokalt sluk uppe vid marknadsplatsen. Ett sådant ställe där den lokala befolkningen äter. Tog en laxmacka och en halvliter öl. Det kostade bara 14 kronor totalt.
Väl tillbaka i Sverige tog vi oss till Hotell Malmen och checkade in. Jag hade en voucher som var på väg att gå ut i datum, så den skulle användas och på så vis fick vi en pubrunda på Söder.
Kusinen bor i en liten stad som bara har ett par pubar, så när vi var på väg in på pub nummer sex såg han klart imponerad ut.
Aftonen avslutades med en Big Mac på Gyllene Måsen. Jag blev lite förvånad över priset. 38 spänn för en Big Mac. Jag trodde att de skulle kosta runt 25 spänn.
Men det var ju ett tag sedan jag besökte det etablissemanget senast...

4 kommentarer:

Thomas Possling sa...

När du tröttnat på fast-food kan du titta in på www.pikanta.blogspot.com

LJ Media sa...

Tittar in på stört.

Pangbruden sa...

Det är vad jag kallar pubrunda;-) Riga ja.. hmm ska nog ta mig dit så småningom.

LJ Media sa...

Pangis. Riga är guld. Tala om vad du vill göra så kan jag bistå med tips.
Det är ju inte för inte som vissa av mina kolleger kallar mig "Mister Baltikum":-)