söndag 15 februari 2009

Middagsplanering

Var nere på ICA i fredags. Träffade Jenny och snackade lite med henne. Hon tipsade om att de hade billig fläskfilé.
59 spänn kilot för färsk och dansk filé. I och för sig ska jag inte snacka med den så ursprungslandet bryr jag mig inte om.
Nobbade dock hennes förslag, då jag har en hel del sådant kött i frysen, men på Valentins dag kom jag på nya tankar.
Den fläskfilé jag har på lager är av den korta varianten. Dessutom innehåller varje paket ganska mycket. Tänkte då att om jag köper en filé så har jag ju gott käk i två dagar.
Sniken som man är så köpte jag två. Så nu är middagen planerad.
Söndag: Fläskfilé med potatiskroketter.
Måndag: Fläskfilé med potatisgratäng.
Tisdag: Fläskfilé med potatisklyftor.
Onsdag: Fläskfilé med pommes frites.
Håll med om att jag kör med varierad kosthållning:-)

3 kommentarer:

Flunkbuster sa...

För mycket potatis tycker jag :-)

Thomas Possling sa...

Du kommer att gilla min nya receptblogg (när den nu väl blir sjösatt). På fredag ska vi servera en fläskfilégryta (med pressad potatis) som inte går av för hackor. Den kommer också vad det lider. Spara ett paket av den korta filén. Du kommer att älska den.

LJ Media sa...

Mycket plugg blir det:-)
Thomas, jag ser fram mot din matblogg.
Nu lär nog min middagsplanering spricka, då jag förhoppningsvis kommer att käka med bröderna Matte och "Pudding" Weiderstål på onsdag. Ska försöka övertala Pudding om att få skriva boken om hans 25 år som materialare i Tre Kronor.