onsdag 25 februari 2009

Svullo 50

I dag, den 25 februari 2009, skulle min tragiskt bortgångne kompis Micke "Svullo" Dubois fyllt 50.
På hans 40-årsdag för tio år sedan firade vi på Spy Bar och jag kan bekräfta en del rykten om olika kända personer.
Thomas Brolin bänkade sig nära groggbuffén och höll sig till vodka och juice.
Ted Åström hängde mest i baren med en öl i nypan och vår värd för kvällen höll sig till rom och cola.
Jag och några andra bekanta som var bjudna hade salat till ett serieoriginal som Micke fick i present.
För några år sedan lyckades jag få köpa Joakim Lindengrens tuschteckning föreställande "Svullo" och bestämde mig för att lägga undan den till hans 50-årsdag.
Den hänger numera i vardagsrummet bland resten av min samling med originalteckningar ur gamla serietidningar.
Jag var med på festen då Mickes son Alexander fyllde 18 i höstas.
Då bestämde jag mig för att han ska få sin bortgångne pappas 50-årspresent när han fyller 20. Hoppas att gåvan kommer att uppskattas.
Detta blogginlägg är nummer 199 sedan jag började blogga.
Måste komma på något riktigt vasst att skriva om i nästa inlägg då det är 200-jubileum!

4 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Då får man gratta i förväg. Själv har jag bara kommit halvvägs.
Vad drack du själv på Spy Bar?

LJ Media sa...

Vältempererat rödvin samt champagne.

Pangbruden sa...

Den gåvan kommer definitivt att uppskattas!!!

LJ Media sa...

Det tror jag också. Frågan är bara vad jag ska fylla ut tomrummet med. Men jag hittar säkert något serieoriginal att hänga upp i stället för Svullo.