måndag 2 mars 2009

En ny tradition

Min polare Hägge tyckte att jag skulle haka på och uppleva den tradition han följt de senaste sju åren.
Det innebar att jag i går, söndag, steg upp strax före klockan sju och tog en promenad på fastande mage.
Väl framme hos Hägge möttes jag med en kopp kaffe.
Strax därpå öppnades champagneflaskan, prinskorv, bacon och ägg kom på bordet och så hade han fixat bake-upbröd där vi lät smöret smälta in ordentligt innan vi la på rejält med ost.
När Vasaloppet startade skålade vi med tv-rutan.
När loppet var över hade vi tömt tallrikarna samt skumpaflarran.
Då blev det en långpromenad i det vackra vintervädret. Senare på kvällen käkade vi på thaikrogen och bestämde oss för att göra om denna procedur nästa år.
I dag lyckades jag boka en Helsingforsresa. Det blev en lyxhytt med balkong. Avresa i slutet av maj, då Helsingfors är som trevligast...

Inga kommentarer: