onsdag 4 mars 2009

I svinottan

I morgon, den femte, ska jag med ett tidigt flyg till Marocko. Jag har flygplansbyte i Paris, vilket innebär närapå fyra tråkiga timmar på den flygplats jag ogillar mest av alla i Europa, Charles de Gaulle.
Morgonplanet till Paris lyfter klockan 06.25 och med tanke på allt strul med incheckning och security bör man vara på plats ett par timmar före. Alltså ska jag infinna mig redan halv fem på morgonen.
För att vara säker på att hinna, om man inte får punktering eller så för då blir det extra bråttom, måste jag åka hemifrån kvart i fyra. Inget kul alls.
Fick en idé. Kollade med en redaktör om han var intresserad av att jag gjorde ett knäck om övernattningsmöjligheter på Arlanda. Killen köpte min idé, så nu är jag inbokad på ett hotell i Sky City och har bara fem minuters promenad till check-in.
På så vis får jag mer än en timmes extra sömn och drar in några spänn till firman också. Det gäller att vara uppfinningsrik emellanåt.
På grund av resan lär jag inte kunna blogga på några dagar, men I will be back.
Håll ut, bloggvänner!

3 kommentarer:

Pangbruden sa...

Tur du inte bor i Öret då för då hade du fått start halv två inatt:-)

Trevli gresa LJ!

Anonym sa...

Ska bli spännande att höra om du bytte någon bok!

LJ Media sa...

Nix, inget bokbyte för mig. Tyvärr ska man väl säga. Jo du Pangis, tur att jag inte bor i Öret. Har varit med om tvärtom. Skulle på en tidig anställningsintervju på Faktorigatan i Örebro och tog in på Scandic för att göra ett piggare och fräschare intryck. Jag fick jobbet så investeringen lönade sig.
Nä, nu är jag superseg och ska zzzzova. Håll koll, jag har lite skoj att berätta på bloggen framöver.