söndag 25 april 2010

Folktomt Arlanda

Drog till Tunisien i afton. Nyss framme på hotellet kopplar jag av med detta blogginlägg. Här är det just nu 16 plusgrader samt duggregn.
Det är andra gången jag upplever regn i Tunisien. Första gången var det en störtskur i Sahara!!!
När jag kom till Arlanda vid 21.30-tiden ekade det på grund av alla öppna ytor. Askmolnets förbannelse har tydligen inte släppt sitt grepp om skraja myndigheter samt skrämda resenärer. Såg en rapport att Sturup i Malmö var stängd medan Kastrup var öppen. Det är bara 20 kilometer mellan de båda flygplatserna, så var finns logiken?
Under kvällen avgick endast fyra flighter från terminal fem. Vår flight till Tunis var sist av dem alla. Vi lyfte 23.25.
Det mesta var stängt. Inte en Pressbyråkiosk i sikte. Men taxfree och några barer hade öppet så reskamraten Bobbi hade vänligheten att bjuda på en öl innan vi bordade Nouvelair / Karthago Airlines Airbus.
Det ska bli kul att upptäcka Tunisien med ett gäng golfare.
Undrar om mina fördomar om de människor som idkar pensionärsbandy kommer att besannas:-)
Ni som gillar golf kan se fram mot ett reportage från min penna och delvis från min kamera i en av de mera glassiga golftidningarna.

Inga kommentarer: