söndag 4 april 2010

Socialpromenaden

Söndag. Påskdagen dessutom. Bra väder. Kände att jag bara måste ut och röra på mig.
Ringde polaren Spiken. Han satt i bilen på väg upp till sitt andelshus i Dalarna för att få en sväng i skidspåret. Ringde Tore för att kolla hans vilja att göra mig sällskap på en runda. Han höll på och mekade med cykeln för att ta en cykeltur i eftermiddags. Ringde Kenneth. Han var magsjuk. Hm, då får man väl knalla ensam då, tänkte jag medan jag fyllde en flaska vatten i vasken ute i trapphuset.
Gick in i tvättstugan och bokade en tid innan jag började gå.
Kom på att jag faktiskt skulle behöva snacka lite med min vän och tandläkare Hans, så jag knatade de 20 minuterna det tar att gå till hans hus. Blev insläppt och bjuden på fika och macka. Två och en halv timma senare var jag på gång igen. Tänkte våldgästa min polare Åke. Jodå, han satt i trädgården och solade sig med en bag-in-box vitt vin bredvid sig. Han reste sig och hämtade ett glas till mig så vi kunde njuta av solen och vinet tillsammans. När hans dotter kom hem blev det fika och vaniljmunkar. Jag nöjde mig med en halv. Promenaden ska ju göra lite nytta också. Men det blev en kul dag med en del sociala inslag i min ensamma promenad.

Inga kommentarer: