måndag 12 april 2010

Offerten lagd

I dag skickade jag min levnadsbeskrivning samt offert till den tidning som söker redaktör som jag har berättat om.
Vännen Bitte ringde igår och sade att hon också sökt jobbet.
-Aha. Då är vi för första gången konkurrenter, skojade jag.
Faktum är att Bitte alltid har varit noga med att inte gå in på andras områden. Hon har varit mycket försiktig och försiktigt tassat på mjuka fötter när det gäller att gå på olika tidningar. I början av hennes journalistkarriär fick hon en del tips av mig (det kan du få fortfarande om du behöver) och jag tror att hon haft en del nytta av det jag berättat.
Visst, jag vill väldigt gärna få ett avtal med den aktuella tidningen, men är ganska klar med att om jag får det så kommer jag anlita Bitte som frilans emellanåt. Jag är säker på att om hon får uppdraget så lär det finnas jobb för mig också. En win-win-situation, alltså.
Nä, nu ska jag packa inför morgondagens resa till Vilnius. Måste kolla om det rör sig om en hotellinvigning som ryktet, men inte informationen från arrangören påstår. I så fall blir det ett snack med chefredaktören för Affärsresenären när jag sitter på Arlanda.

2 kommentarer:

Bitte sa...

Bra att jag fick ett annat jobb så vi slipper konkurrera ;-)

LJ Media sa...

Konkurrera? Jag hade räknat med frilansjobb från dig om du fått uppdraget och jag ser fram mot artiklar från din penna om jag skulle få jobbet.