tisdag 2 september 2008

Kronofogden

En polares dotter jobbar för närvarande på posten. Hennes distrikt är ett av Stockholms fattigaste, så hon får ofta brev där kuvertet är märkt med Kronofogdens logo att dela ut.
Hon berättade att hennes värsta mardröm är att lägga de kuverten i fel brevlåda.
Jag fick en gång en grannes brev från kronofogden i min låda. Hade vissa tankar om att skriva en hälsning på kuvertet, men jag lät bli och låtsades som det regnade när jag mötte honom i hissen.
I dag fick jag själv ett brev med Västmanlands Tingsrätts logo på kuvertet.
Det var inget märkvärdigt innehåll. Det var ett brev om att jag kan räkna med att få lite pengar ur Resflex AB:s konkursbo. Men vad ska brevbäraren tro?
Att jag är värsta yxmördaren eller...
Kanske läge för fogdar och tingsrätter att bli lite mer diskreta?

5 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Ja du. I dessa dagar är väl Västmanlands Läns Tingsrätt en ganska uppseendeväckande avsändare. Speciellt om du hade haft ett tyskklingande namn ...

LJ Media sa...

Man kanske skulle ändra stavning till Lazze Janzzon för att tyska till det lite:-) Lite synd att media hänger ut den psyksjuka kvinnan som "tyskan" tycker jag. Det finns sjuka människor överrallt, inte bara i Tyskland...

Anonym sa...

Ja uj uj vad ska dom tro om dig?:-) Jag tror att tillslut blir en bravbärare rätt härdad och slutar bry sig.. Det går in genom ena örat och ut genom andra. Dom har sett för mycket. Grattis till ev arv iallfall!

Anonym sa...

Jag menar konkursbo..inte arv

LJ Media sa...

Tack Pangis. Det ska bli kul och se hur lång tid det tar att få stålarna...