fredag 19 september 2008

Releaseparty

Puh!
Äntligen hemma efter några timmars mingel då man inte hinner ägna så pass mycket tid som man vill åt sina vänner.
Partyt blev hyfsat välbesökt, ett femtiotal personer kom.
Nicola på hotgossip.se plåtade en del. Kanske blir nåt i Aftonbladet framöver. Tibor plåtade för Frontface, webtidningen som kommer ut en gång i månaden.
Kul att Christian rest upp från Malmö för att vara med under boksläppet! Kul att Hans och Michelle som annars trivs bäst hemma och dessutom jobbat till fem kunde komma!
När förlagets mediaboss Cecilia skulle hålla sin presentation av boken var hon ganska så Fadde-fixerad, så när Fadde mottagit applåderna över boken som faktiskt JAG skrivit efter Faddes berättelse sade Hans: Nu tycker jag att vi applåderar för Lasse också, vilket alla gjorde. På så vis kom även lilla jag in i presentationen.
OK. Jag, förlaget och Fadde var helt överens redan fån början att Fadde skulle fronta boken. Det är hans story som är intressant. Men förringa inte det arbete jag lagt ner!
Nåväl, jag fick min cred tack vare Hans. Det tackar jag för. Syrran ringde senare och berömde Hans kommentar.
Sent omsider kom journalisten Daniel Nyhlén som jag inte träffat på sju år. Numera är han nära vän till kungabarnen och följer deras liv. Killen har slutat på Aftonbladet och kör numera som frilans. När jag, Daniel och Carl som är ansvarig för Sourze står och snackar vill Hans och Michelle ta farväl. Medan vi står och snackar och till slut avrundar aftonen vänder jag mig om för att ta mitt nyinköpta glas vin.
Glaset är borta! Alltså, jag har inte själv världens bästa ekonomi, men att nedlåta sig till att stjäla ett glas vin för 40 spänn är väl lite överkurs?
Jag köpte ett glas till och när det var slut tog jag en taxi hem.
Ska upp strax före 04.00 så jag ville landa hemma i lugn och ro. Dessutom hade jag lite böcker att släpa på...

3 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Ska med glädje göra din väska lättare. Du har ju sett läshörnan på min blogg och tänk så mycket tid jag kommer att ha när jag varken behöver skotta snö eller klippa gräs eller ...

Anonym sa...

Äras den som äras bör...!

Anonym sa...

Hoho! Lasse, var är du??