måndag 1 september 2008

Veckomenyn

Lovade mig själv för ett par år sedan att börja med veckoplanering vad jag ska käka. Det sprack efter en månad ungefär.
Men den här veckan verkar det funka! Har gjort värsta programmet för kommande vecka. I dag, måndag, blir det sex telefonsamtal gällande åtta olika jobb. Sen blir det en promenad till farsan som fyller år. Hoppas bara att han är hemma därför att jag ska träffa Jenny vid fyratiden. När vi knallat och fikat eller vad det nu blr ska jag käka chili med ris.
På tisdag blir det möte med Olle på Allers och en kycklingsallad till middag.
Onsdagen är mest uppfylld med mjölkstuvade makaroner med falukorv samt skrivande av beställda jobb (förhoppnngsvis).
På torsdag ska jag träffa min bokförläggare och kanske träffa en annan uppdragsgivare efteråt. Räknar med ärtsoppa och pannkakor hemma sedan.
Fredagen ägnas åt ett dealande med den Expressenjournalist som tjatat om debatt gällande boken, sen hoppas jag att polarna samlas på lokalkrogen Flott-Otto i Stuvsta. Lördagen blir förhoppningsvis loj. På söndag hägrar Tyskland. Flyger till Berlin med eftermiddagsplanet.Så nu har ni min veckplanering här på bloggen. Snyggt va!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör ett försök:
Mån: Gula Feber-spruta
Tis: Åka iväg och slänga allt skräp som jag hittat på mitt kontor
Ons: Intervjuas av lokaltidningen
Tor: Nu är det snart helg
Fre: Går i helgide
Detta varvas med jagande av folk för intervjuer, skrivaskriva och lite annat smått och gott.
Maten kan jag inte planera, har katarrkänningar och vet inte vad det kan bli av dem.

LJ Media sa...

Ha det så najs i Kenya. Hoppas att gula febernsprutan inte gör alltför ont. Jag hatar sprutor, men förmodligen hatar jag gula febern ännu mer.-)
Min dag sprack på de flesta sätt, men jag käkade chili till middag.
Hoppas att mötet i morgon går bättre.