fredag 5 september 2008

Sänkta ambitioner

Hmmm...
Tycker att jag gjort rätt för mig i dag. Satt vid datorn och sökte info via nätet så att jag kunde skriva en artikel om en tysk destination som jag fick beställd förra veckan.
Solen strålade ute, men jag stålsatte mig och fortsatte att jobba.
När jag vägde mig i morse visade det sig att jag gått upp hela två kilo på två dagar. OK, jag har käkat husmanskost, men va fan, jag rörde mig rätt ordentligt i går ju.
Bestämde mig vid 16-tiden att jag skulle ut och köra en halvmil till fots. Drog på mig dojorna, fyllde vattenflaskan och tog med en lånad biblioteksbok som skulle återlämnas. Då ringde telefonen. Samtalet gav mig en del att syssla med, så en halvtimme senare gick jag ut. Då hade det börjat regna.
Optimist som man är fortsatte jag att gå. Tänkte att om jag uppehåller mig en stund på biblioteket så kanske regnet avtar. Knappast. Regnet blev bara värre, så jag skippade långpromenaden och gick hem via Kvarnen där jag handlade en del livsmedel.
En halvtimme efter att jag kommit hem sken solen igen. Men då satt jag vid datorn för att slutföra dagens jobb. Jag får väl klämma den där halvmilen i morgon i stället!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Muskler.. du går upp i vikta v att träna eftersom du får mer muskler:-)

LJ Media sa...

Man får hoppas det. Efter de senaste dagarna är det nog en del nytt späck som ska tränas bort...