fredag 19 september 2008

Mellanlandning

Har varit hemma ett par timmar och kollat mail, vanlig post och packat upp väskan.Tack Jenny för fin uppställning med skjuts från flyget!
Under Tysklandsresan har mobilen ringt då och då. En del som ska fixas, vilket jag förhoppningsvis har gjort (genom att be andra om hjälp) och en del som ska ordnas i morgon.
Bland andra så ringde en kille som driver en reklambyrå. Han vill att vi ska etablera ett samarbete. Det vill säga, jag ska (eventuellt) jobba på konsultbasis åt hans firma.
Han behöver hjälp med att göra broschyrer samt lite copyjobb. Han hade fått nys om mig genom Fadde och även fått en smygtitt i boken. Han berömde den och det värmde givetvis.
Vi ska träffas på releasepartyt och snacka om framtiden.
Det kanske kan bli något som är bra för oss båda, hoppas jag.
Fick nytt program för Bulgarienresan. Jag ska träffa gruppen 05.15 på Arlanda i morgon, lördag. Hoppades då att kunna ta en senare nattbuss, men icke. Om jag tar en senare nattbuss så har jag två minuter på mig till flygbussen. Om jag tar den tidigare bussen så får jag sisådär en 25 minuter i ensamhet på Arlanda i svinottan.
När jag insåg detta var måttet rågat. Det får bli taxi! Ok, taxi kostar skjortan men en dryg timmes extra sömn får vara värt det priset. I varje fall just nu.
Jag får väl snåla in på något annat i stället.
Hej så länge alla bloggvänner. Jag försöker hinna göra ett inlägg efter releasen i afton innan jag gör ett annat inlägg, mig själv i slafen!
G´natt!

Inga kommentarer: