fredag 5 september 2008

Tjejbilar

Åkte med en kort sväng i Jennys nya bil i dag.
Hon körde förut en gammal Volvo 740 kombi (bra att köra hundar i) men var sugen på något nytt.
Hon hade en Volvo V70 från slutet av 1990-talet på gång, men den affären sprack på grund av en dålig växellåda. Lika bra det. Ett par andra V70 passerade revy innan hon fick korn på nykomlingen i garaget.
Tjejen slog till på en fin XC70! Värsta stadsjeepen! Bilen är superfin och det verkar som hon har gjort en toppenaffär. Bara att gratulera alltså. Jag känner tre personer som kör Volvo XC av nyare modell. Alla tre kör silvermetallic och har värsta utrustningen. En av dem är typ snart pensionär och är man. De övriga är alltså Jenny samt en annan tjej jag känner. Båda dessa damer är av betydligt yngre årgång än jag själv.
Snacka om tjejbilar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske inte lika kul när skatt och försäkring ska betalas;-) Men visst är dom fina

LJ Media sa...

Nä, det är klart. Och så drar de bensin... Men jag tror inte att de båda tjejerna kör särskilt mycket till vardags. Det handlar mest om bekväma långresor och då får man väl sätta kostnaden delvis på nöjeskontot.

Anonym sa...

Den dagen min V70 försvann från uppfarten var en glädjens dag. FÖr det första innebar det att minstingen blivit så stor att en vagn inte längre behövde fraktas med överallt. För det andra ersattes V70:an av en BMW 330i - yippie!!!!

LJ Media sa...

Men det kanske är dags att skaffa hund? Då får du dras med en Volvokombi igen:-)