lördag 18 april 2009

Laddad

Vete sjutton om jag varit mer förberedd inför en jobbresa än vad jag är nu.
Ryggan är packad med två kameraladdare, en mobillladdare, en datorladdare, tre adapters, flygbiljetter, pass, lite färdlitteratur, paraply, anteckningsblock etc.
I dag har jag tvättat kläder och ska packa resväskan i morgon. Tar nog med en kavaj om det skulle krävas lite halvformell klädsel.
Två kameror samt tre objektiv får också följa med på resan. Vill inte riskera att missa några eventuella bilder som kräver supervidvinkel eller maxtele.
Nu har jag tillgång till brännvidder från 12 till 300. Bra när man ska plåta allt från stora konferensrum till vyer från CN Tower.
I morgon kväll övernattar jag hos vännen Roger och hans fru.
Roger stiger upp 04.00 varje morgon, och åker till jobbet 04.30. Han väcker mig strax innan han sticker till jobbet. Då bjuder han och hans väna hustru på frukost innan jag tar en taxi vid femtiden för att hinna checka in före 06.00.
Har två knäck beställda och gör två på spek.
Men det kanske blir ännu fler. Den som lever får se.
Men nog fan är jag laddad. Med massor av laddare.
Hoppas att kunna blogga lite från Kanada också.
Håll utkik!

2 kommentarer:

Pangbruden sa...

Häftigt...trevlig resa! Nu ska jag läsa ditt Riga inlägg igen..

LJ Media sa...

Ska du åka till Riga snart?
Missa då inte Metropoles bar.
Den ligger alldeles i början av Asparzijas Boulevard, precis där gamla och nya staden möts.
Väldigt nära Centralmarknaden som också är ett måste.