söndag 26 april 2009

Toronto rules!

Hemma igen efter en knapp veckas äventyr i Kanada.
Nu gäller det bara att samla ihop intrycken och få ut dem i text och bildform.
Med lite flyt kan det bli både fem och sex knäck.
Efter take off från Toronto International vankades det skumpa, käk, schyssta viner, kaffe samt konjak av bättre sort. Därefter fällde jag ner stolen i horisontellt läge och slaggade tre timmar.
Kom till Bryssel vid åttatiden i morse. Fördrev några trista timmar på flygplatsen innan Stockholmsplanet rullade fram.
Bordade, slog mig ned, slog igen lanternorna och slaggade två timmar till.
Jetlag - vad är det? Är hur pigg som helst, trots att jag varit i farten drygt 37 timmar. Men de fem timmarnas sömn gjorde nog susen.
Toronto är en stad jag gärna återvänder till. Kanadas största stad, fem miljoner invånare, men vilka trevliga människor!
Jag antydde att jag gillar hockey. Mina värdinnor fixade då en visning av Hockey Hall of Fame. Bland annat så blev jag plåtad tillsammans med Stanley Cup. Det var stort!
Besöket slutade med lite snack på vicepresidentens kontor. Vi bytte visitkort och har redan hunnit maila varandra lite artigheter.
Med honom och några andra som referens blev jag insläppt i Toronto Maple Leafs allra heligaste, Air Canada Center. Killarna från Leafs visade mig rubbet. Även hemmalagets omklädningssrum, VIP-utrymmen med mera.
Fan, som svensk är man bara för välkommen. ALLA minns Börje Salming. Mats Sundin är ännu större. När killen som körde limon till flyget i går fick veta att jag är svensk sa han spontant: Swedish? Mats Sundin!!!! Sen tog han en extrarunda och visade mig Torontos gräddhylla där många av hockeyproffsen bor.
Men Toronto är mycket mer än hockey. Jag längtar redan tillbaka!
Toronto rules!!!

3 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Som jag antydde i tidigare inlägg: Toronto är mer än hockey ...

Bitte sa...

Tack för idag, Lasse! Vilket äventyr det blev;-)

Och jag kan intyga att du var pigg och glad som vanligt!

LJ Media sa...

Toronto is much more than hockey!
Gissa om det finns massor av bra krogar, sköna musikställen, ball kollektivtrafik och massor av kultur.
Faaan, jag längtar tillbaka!