torsdag 16 april 2009

Telefånerier

Det ringde en snubbe från Telia igår.
Han ville sälja på mig ett mobilabonemang.
Jag upplyste herrn om att jag nyligen förlängt mitt abonemang hos Telenor i 24 månader. Då surnade han till och la på luren i örat på mig.
Vilken loser. När jag får en stund över ska jag kolla upp vad det skulle kosta att kasta ut Telias fasta telefonabonemang, för med så oproffsiga säljare vill jag inte ha med dem att göra.
Ringde Telenor för två veckor sedan och förlängde abonemanget hos dem. Jag skulle få en ny mobil som skulle komma med posten. När en vecka gått hade jag inte fått hem nallen, så jag ringde och kollade. Abonemanget var inte förlängt och någon lur var inte skickad. Suck!
Jag gjorde om proceduren. Fick i förrgår ett mail från Schenker att nallen var på väg.
Den nådde Stockholm i går natt och landade i deras bil klockan 08.03 i går morse.
Sedan hände ingenting.
Jag ringde i dag för att kolla läget.
"Det var visst strul med en portkod" svarade killen hos Schenker.
"Jamen vaddå? Jag sa ju klart och tydligt när jag beställde telefonen att chaffisen skulle få mitt mobilnummer så jag hade lite koll på när han skulle komma" sa jag.
"Det har inte framgått, men om jag får numret nu så har du telefonen i morgon" blev svaret.
Givetvis fick han mitt nummer. Jag frågade vad som skulle hänt om jag inte hört av mig. "I så fall hade vi sökt upp dig på något sätt".
Hmmm, fan tro´t. Ska bli kul och se om det dyker upp någon nalle i morgon. Nästa vecka tillbringar jag på jobb i Kanada och det vore ju kul att ha en nyladdad och fixad lur med sig.

4 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Det där med telefoni kan vara lurigt. Så kan även det där med abonnemang vara. Speciellt att stava till ... Förlåt, kunde bara inte låta bli. Ha det så bra i Kanada.

LJ Media sa...

Nu är det telefåniga stavfelet rättat. Rättstavningsprogrammet var ingen vidare hjälp i detta specifika fall...
Jo, Kanada ska bli kul. Har fyra knäck på gång om alla pusselbitar faller på plats.

Thomas Possling sa...

Inte för att jag vill vara petig, men ...

LJ Media sa...

Stavfel är aldrig bra. Särskilt inte i slalombacken:-)
Bra att du kommenterade, tycker jag. Relevant kritik är något som jag uppskattar!