torsdag 2 april 2009

Vårbruket

Nu står sommarens odlingar på balkongen. Men jag fixade dem redan vid 19-tiden i afton.
I fjol sprang jag runt till ett tiotal butiker för att köpa gräslöksfrö, men de var slutsålda överallt.
När jag var nere på ICA stod Uffe, killen som är något av en andraman, men som borde ta över butiken och staplade jordpåsar. Alldeles intill stod ett nytt ställ med olika fröer.
Gissa om jag var snabb och slet åt mig två påsar gräslök.
Nu står de båda krukorna på balkongen och jag väntar med spänning på att det ska börja gro i dem.
Nu är det bara att hoppas på en god skörd och att jag kan hålla löken vid liv några säsonger.
Det ska bli smaskens till sillen i sommar!

1 kommentar:

Thomas Possling sa...

Läste i dagens tidning om ett gäng som också odlade hemma. De hade hela källaren full med plantor, men det var nog inte gräslök, dill eller persilja eftersom polisen kom och tog dom.