måndag 20 april 2009

Seeeg

Nu känner man att man lever.
Uppe med tuppen, 04.30 i morse. Check in på Bromma en timme senare.
Kom dit 05.15 och fick gå brandvakt i en kvart tills flygplatsen öppnade.
Bytte flyg i Bryssel. Givetvis var flighten till Toronto en och en halv timme försenad. Men okej då,det blev lite mindre stress på så vis:-)
Väl framme efter åtta timmar i luften kom en kille och plockade upp oss i sin Lincoln. Men på hotellet blev det strul. Ingen kände till att en grupp europeiska journalister skulle bo hos dem...
Det löste sig till slut, som alltid. Roberto, en trevlig italienare, hade ett program som skilde sig avsevärt från det jag fått.
Klckan 20.00 ska vi träffa Torontos turisrchef på middag. Då kanske alla frågetecken kan rätas ut.
Gissar att jag inte kommer att vara särskilt laddad. Svensk tid är då 02.00 och jag har varit uppe nästan ett helt dygn då.
Men det är smällar man får ta!
Kul att kunna surfa trådlöst, även om det bara funkar från hotellets lobby.
Ska försöka hinna blogga lite mer under resans gång.

3 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Toronto får mig att tänka på en kul historia. Två killar sitter och snackar ...
- Vi ska resa till Toronto i sommar.
- Vad f-n ska du göra i Toronto. Där finns ju bara luder och hockeyspelare.
- Min fru är från Toronto.
- Intressant, vilket lag spelade hon i.

Bitte sa...

Jag kommer ihåg välkomstmiddagen på det där knasinredda hotellet i Rockford. Klockan åtta på kvällen resten jag mig helt sonika från bordet och bad om ursäkt och sa att jag verkligen inte orkade mer.... Mycket oartigt mot våra värdar, men jag var så trött och slut att jag mådde illa rent fysiskt.

LJ Media sa...

Thomas, den var kul men gammal.
Jo Bitte. Jag fick en deja vu-upplevelse i måndads...