onsdag 23 april 2008

Bra med schyssta kompisar

Kom hem från Tyskland för en timme sedan.
Har kollat posten (men inte vågat sprätta räkningarna ännu), checkat samt åtgärdat alla mail som droppat in och packat upp ryggan. Resväskan står dock kvar i hallen som ett dåligt samvete.
Den lär nog få stå kvar ett tag tror jag...
Tack vare uppställning från en polare jag desperat ringde från München i går och bad att bli hämtad på Arlanda kom jag hem klockan 23.00 i stället för vid midnatt. Jag behövde den respiten!
I morgon (två minuter kvar till 24.00) ska jag jaga en obetald faktura, fixa Litauenbilder, gå på vinmässa (jobb) samt träffa Fadde (jobb). Sen ska jag skriva det där kapitlet som ska vara med om hur han upplevde rättegången och så.
Fredagen lär gå åt till att fixa de bitar som inte föll på plats under torsdagen samt att jaga fakta och fotograf som ska plåtat ett biljobb som redan är skrivet. Bildtexterna får dock jag stå för. Dessutom ska jag kolla intresset hos några magasin om knäck om mina upplevelser i Tyskland. Jag måste ringa revisorn och kolla om han vill jobba i helgen (deklarationsdax). När han bestämt var-när-hur vi ses och deklarerar kan jag planera resten av helgen. Revisorn är en kompis som bjuder på jobbet. Tur att man har polare som ställer upp när det krisar.
När Hägge som han kallas kollat agendan och bokat in vårt möte får jag jobba vidare.
På måndag måste jag fortsätta med ett grävjobb som kan knäcka en politiker och välta en landshövding (om nu sådana kan vältas), sen måste jag vårda mina nya kontakter. Det har snart gått en vecka sedan jag växlade visitkort med den trevliga tjejen på den där tjejtidningen hag tidigare nämnt. I Tyskland träffade jag redaktören för en skapligt stor motortidning. Honom ska jag maila nu så jag inte glömmer det. Dessutom lovade jag att maila honom i kväll/natt. Puh!
Var snälla och ha överseende med stavfel och andra missar. Jag är supertrött och får inte gå till sängs än på ett tag. Men visst är det kul att resa. Jag lever väl drömlivet?
Skulle detta vara ett drömliv? Glöm det! I varje fall för tillfället. Men om nån timme ska jag ropa på John Blund:-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Drömliv är en klyscha en krass typ som jag inte köper men att leva ett gott liv och få göra det man binner för det är aldrig fel. Men sömn verkar du inte få mycket av:-)
Ha fin dag därute!

Anonym sa...

Vad du reser nu för tiden, Lasse! För visst sjutton är du iväg mer ofta än för några år sedan? Kul att du är på g:-)

LJ Media sa...

Ciao båda. Så är det Pangis, sömnbristen är nästan total. Men jag somnade inte på den guidade turen i München i går som vissa andra gjorde:-) Bildbevis finns och kommer att användas vid tillfälle.
Jodå Bitte, du har helt rätt. Resandet har eskalerat. Nu blir jag dock hemma i en dryg månad (om det inte dyker upp någon trevlig resa och att jag har hunnit jobba undan förstås) innan jag sticker till Pärnu. Hoppas att kunna göra ett knäck på Ammende Villa. Sedan blir det Grekland för att övervaka Club Meds nygamla place som ska invigas på nån ö därnere. Jag är visst den enda från Sverige som är inbjuden enligt Emelie. Man kanske har blivit etablerad:-)

Pangbruden sa...

Liiite drömliv är det allt....:-)

Pangbruden sa...

Liiite drömliv är det allt....:-)

Pangbruden sa...

Liiite drömliv är det allt....:-)

LJ Media sa...

Jovisst är det lite drömliv, men medaljen har en baksida. Rumsarrest vid datorn:-)

LJ Media sa...

Förresten, vad är det för fin fisk du fångat?