onsdag 9 april 2008

Vilken skitdag!

Suck!
I morse låg mitt Internet nere. Kunde varken kolla mail eller göra något annat på grund av detta. Man är tydligen sårbar. Ringde min leverantör som lovade att det skulle vara fixat under eftermiddagen.
Nästa blåsning var att killen jag skulle träffa för intervju under eftermiddagen plötsligt gick under jorden. Det knäcket är ett måste, då det är beställt och jag ska ut på resa nästa vecka. Får väl jaga snubben i morgon. I vredesmod satte jag mig vid datorn och skrev ett knäck som Motor-Magasinet har tackat ja till. Rätt som det var började mailen trilla in. Internet var igång igen!
Kollade av de 19 mail som kommit sedan jag stängde av datorn i natt. Svarade på dem som krävde snabb åtgärd. Fick bland annat ett tips från farsan.
Konsum reade ut prinskorv med kort datum för fem spänn kilot! Blev så klart såld på det. Såg framför mig hur jag njöt stekt prinskorv med stuvad spenat och ägghalvor. Mums!
Letade fram vinterjackan, drog upp kapuschongen och gav mig ut i det snöblandade regnet.
Först tittade jag upp till farsan på en fika. När jag sedan kom till butiken så var givetvis den billiga femkronorskorven slut.
Hittade dock en mager men vällagrad ost, den danska osten Slanke, för 29 spänn kilot. Jag slog till på en stooor bit. Osten är tioprocentig, vasslan rann om den när jag sprättade upp omslagsplasten och den smakade faktiskt riktigt mycket trots att den är mager. I natt blir det knäckebröd med Slanke-ost som nattmacka. Så det så!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så då slutade din dag också ganska bra. Precis som min skitdag.

Anonym sa...

Jag har haft en skitvecka! Hoppas den slutar bra i allafall:-)

LJ Media sa...

Allt löser sig till sist. Bitte förresten, ett knep när skrivkrampen infinner sig. Skriv om något annat, typ rummet du sitter i, dina barn eller något annat i din omgivning. Då brukar skrivkrampen gällande den där tråkiga artikeln släppa. Tro mig. Jag lovar att det var osexigt att skriva ett stort reportage om lastbilsdäck, men det gick!

Anonym sa...

Jag är full av beundran för en kvinna som kan skriva ett reportage om lastbilsdäck!! Ja vem som helst som kan skriva ett reprotage om lastbilsdäck!! Har du skrivkramp någon gång är du välkomemn till oss.. Skytte som sport får allt för lite utrymme i media:-) Fin dag och helg!

LJ Media sa...

Men Pangis... Jag är inte kvinna. Jag är en vanlig kille på 40+. L står för Lasse.

Anonym sa...

Här får man kräla i stoftet och gå med skammens rodnad:-) Du får ta det som en komplimang! :-) Det beror på att du skrev att du var dålig på datorer.. I min värld kan gubbar och söner allt om datorer.. Skadad av min egen familj. Det förklarar lastbilsreportage.. jag var lite fundersam faktiskt:-) Men din blogg är bra bra bra så nu är du länkad! Finfin helg hoppas mitt misstag inte förstör den på något sätt.

LJ Media sa...

Min helg blir absolut inte förstörd. Jag har drabbats av värre misstag. Glad helg:-)

Pangbruden sa...

Trög och snabb..jag i ett nötskal.. men lite kul blev det.. och roliga händelser ska man spara på:-)