lördag 12 april 2008

Latmasken

Måste erkänna att man är lite väl lat emellanåt. Skulle skrivit en grej från Sydafrika i dag, men när posten kom med ett intressant kuvert la jag alla andra jobb åt sidan.
Jag åt lunch med SKÅL-klubben i tisdags. Det är världens största nätverk för beslutsfattare inom reseindustrin och jag har blivit kompis med deras sverigepresident, så jag blir inbjuden till deras luncher trots att jag inte är medlem.
Där träffade jag en del gamla bekanta, som exempelvis Viking Lines VD, före detta brottningsmästaren Janne Kårström och en del nya bekantskaper. En av dessa bytte jag visitkort med utanför den anrika klubben Sällskapets entré när lunchen var över.
I dag kom ett tjockt kuvert med massor av information från ett av världens lyxigaste kryssningsrederier. De kryssar med segelfartyg, håller femstjärnig standard och har ett nytt fartyg i pipelinen. Jag släppte allt annat och började jaga killen. Såg mig själv ligga och lapa Rhum Punch på däck samt strandhugg på lata latituder.
Fick tag i killen under sena eftermiddagen. Han hade läst min artikel om kryssningar i Västindien i Lustjakt och det var väl en av anledningarna att han sökte kontakt.
Jag förklarade att jag var villig att skriva en grej om hans uppdragsgivares båtar, men då måste jag ju få uppleva dem så jag vet vad det handlar om. Såg fram mot en vecka i Västindien, men killen erbjöd en kryssning i Medelhavet i stället. Okej då. Who cares? En oktobervecka på svaj i Medelhavet är ju inte heller fel. Men nu får jag offra en del av helgen för att fixa Sydafrikaknäcket. "Du har ju hela helgen på dig":-) En lottovinst vore inte helt fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är vad jag kallar kontakter:-) !!!

LJ Media sa...

När man skriver positivt blir man populär. Däremot minns jag ett tillfälle jag ringde Janne Kårström när ett av Vikings fartyg låg kvar vid kaj för de inte klarat en fartygsinspektion. Jag såg en möjlighet att göra en grej för Metro. Janne blev inte glad den gången, men vaddå? Jag är en så kallad sanningsjournalist.