lördag 5 april 2008

Smakar det så kostar det (men inte så mycket)

Hallyballo!
Jenny lämnade återbud till partyt på Blue Moon Bar så vi bjöd med oss Lisa i stället. Vi dök upp sisåddär kvart över åtta och fick några shots och ett par cocktails som kändes rätt så vattniga. Mingelmaten bestod av California Rolls. Kändisfaktorn var b-minus. De enda som vi såg som är kända från tv var jag själv samt Nalle Knutsson. En timme efter vår ankomst drogs all gratisdricka in och ett glas vin kostade 85 spänn för billigaste sorten. Då drog vi vidare.
Lisa jobbar på Scandic Hotel så därför tog vi tunnelbanan till Medborgarplatsen och gick in på Malmen. Lisa kastade fram en drinklista och rätt som det var satt vi med varsin najs cocktail i näven. Carro bjöd mig på den första, men sen blev det ett glas vin samt ytterligare en cocktail. När notan kom visade det sig att jag bara var skyldig en hundring. Lisa hade nämligen visat barpersonalen sitt Scandic-kort som berättigar till 50 procents rabatt. Den tjejen ska banne mig följa med fler gånger!
Nåväl, ungdomarna (ingen av dem är över 30) ville gå vidare och jag tyckte att det var dags för hemfärd. Vi skildes åt utanför Malmen. De gick till Kvarnen och jag till Södra Station. Väl framme hade jag precis missat tåget hem. På Södra finns det dock en pub. Ett glas vin för 38 pix fick sysselsätta mig medan jag väntade på nästa tåg som gick en halvtimme senare.
En portion med mos och två korvar på Stureplansgrillen kostar 55 spänn (vi köpte ingen) så ska jag parta i stan är det Söder som gäller i fortsättningen. Nu klipper jag Spy Bar-kortet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nalle Knutsson träffade jag på för några år sedan. Jag kan fortfarande få ångestattacker när jag tänker på det....

Pangbruden sa...

Nalle Knutsson gav mig ångest bara genom att medverka i TV:-) Hej föresten. Klcika bara på mitt räkneverk så kommer du till free counter..sen är det bara att följa anvisningarna! Ska läsa mer både i din och bittes bloggar! Välkomen till mig btw. Ha fin dag!

LJ Media sa...

Hej båda. Jo, Nalle är bara för sorglig. Då är både Fadde och Linda mer intressanta, kanske mest med anledning av Faddes och mitt bokprojekt. Tack för tipset, Pangbruden. Ska försöka fixa ett eget räkneverk. Få se om jag lyckas...