onsdag 2 april 2008

Massor att göra

Hemma igen från några trevliga dagar i Österrike. Har skrivit grejen till Kick Off och även fått beställningar från Lustjakt samt Motor-Magasinet om samma destination. 4 Wheel Drives nya tf. chefredaktör har också hört av sig och vill ha ett par jobb utförda, så denna vecka samt nästa blir fyllda med jobb och rumsarrest vid datorn.
Fredag kväll går dock i nöjets tecken. Blue Moon Bar på Stureplan startar en ny fredagsklubb som jag fick en inbjudan till. Tar med mig Jenny samt Marcus och Carro dit. Det kan bli kul.
Nästa vecka har jag vikt tisdagen som social dag. Ska på lunch med SKÅL-klubben på anrika Sällskapet. Kostym och slips är den gällande dresscoden, så man får väl anpassa sig. Därefter knallar jag väl bort till JOI Kommunikation för en fika och lite allvarsssnack med dem innan jag fortsätter till Gamla Stan och Bosse som basar för VW Magasin. Dagen avslutas hemma hos Gun och Tony på Etablering Utomlands. Gun har utlovat en god middag och hennes färdigheter vid spisen är värd en alldeles egen resa.
Allvarssnacket hos JOI kommer att handla om hur man inte ska gå till väga när man arrangerar pressresor. Det blev lite väl häftiga kulturkrockar emellanåt. Österrikarna var perfekta som värdar/värdinnor men ryssar och greker var definitivt inga perfekta gäster. Jag kommer att tacka nej i fortsättningen om erbjuden pressresa har ryska deltagare i kombination med att resan har ett detaljerat schema. Ryssar kan inte passa tider. Dessutom skiter de totalt i andra människor. Ryssarna är de största egoister jag någonsin träffat under mina resor och jag har träffat många. Thats it! Jag ska till Grekland i juni och vill därför inte nämna deras olämpliga uppträdande i Österrike. Diplomtiska skäl, you know.
Sen väntar en tripp till Litauen och Tyskland. Litauerna ska visa ett nytt hotell under en Grand Opening och tyskarna kör med biltema. Men innan dess är jag tyvärr fast vid datorn för att fixa till de beställda knäcken. Jag som hade hoppats att hinna med en sväng till Åland med farsgubben som är gräsänkling för tillfället. Tur att jag var tidspessimist redan då han tog upp frågan för en månad sedan.

4 kommentarer:

Pangbruden sa...

Åkte du inte skidor? du var ju i skidparadiset!! :-)

LJ Media sa...

Nä, är inte så skidnödig av mig:-) Men jag kollade ett par häftiga anläggningar. Kul med en ny besökare förresten!

Pangbruden sa...

Att inte åka skidor i Österrike måste nästan betecknas som helgerån! :-)

Hälsar skidälskaren pangis

LJ Media sa...

Har inte stått på ett par lagg sedan miniskidornas dagar. När resten av gruppen var i backen besökte jag ett slott och kollade en dyr konjak samt en bilsamling av toppklass. Inte helt fel det heller.