fredag 25 april 2008

Teknikberoende

Vilken djäkla dag!
Först strejkade mitt sinnrika e-postprogram. Jag kommer helt enkelt inte åt de grejor jag har där. Krisläge, då jag har en jobbmapp med beställda knäck som nu ligger nere. Dessutom fick jag några bilder mailade i går som jag inte kommer åt. Provade att göra en systemåterställning, men det programmet funkade inte heller.
Skrev dock en artikel om viner. Under den tiden ringde två telefonförsäljare och avbröt.
Sen kom min kompis revisorn som skulle hämta mina papper inför deklarationen. Vi hade tydligen missuppfattat vad som skulle göras, så nu får jag fixa ett bokföringsprogram åt honom. Det brinner i knutarna! Deklarationen ska vara inne den femte maj, liksom.
Sen ringde jag Fadde för att göra en telefonintervju med honom. Eftre tre samtal hade han äntligen tid att prata, men han avbröt efter tio minuter. Han kände sig obekväm över att tala om sin rättegång på telefon sa han.
Jag förklarade att min tid inte räcker till att åka omkring i södra Stockholms förorter för att träffa honom på olika ställen. Jag sa att han i så fall fick komma hem till mig.
Han lovade att så skulle ske, på söndag.
Hoppas att han håller det löftet.
Närmsta måstet är att få tillgång till mina sparade mail och att jag och revisorn kan lösa deklarationsproblemen. Suck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du, varför använder du det där konstiga mejlprogrammet? Microsoft Outlook fungerar toppen. Gratis bokföringsprogram finns det massor att ladda ner. Googla så ska du se att du hittar flera stycken. Lycka till med alltenting!

LJ Media sa...

Outlook svarar aldrig när jag ska avsluta det. Kan bero på urgammal dator iofs. Hittade en del bokföringsprogram som jag tänker släppa till revisorn. Det värsta är att jag inte kommer åt mina mail från Janis på Tallink med bilder från deras nya bok som jag ska rescencera samt Janne Ohlssons bilder från Kaunas som jag skulle använda i ett reportage. SUCK!
Men revisorn ringde i afton och vi ska ses i morgon. Hoppas att i varje fall att mina plikter mot staten och landete ekonomi löser sig. Jag älskar att betala skatt:-)
Det är ju häftigt att betala skatt enligt Mona Sahlin som drar på sig p-böter samt köper Toblerone och blöjor för skattebetalarnas medel.
Kan du förklara var uttrycket "skatta sig lycklig" kommer från? Jag har aldrig skattat mig lycklig!