måndag 14 april 2008

Najs måndag

I bland är man nöjd med sig själv.
Just idag har allt gått som på räls.
Ringde och efterlyste stålar från en faktura som förfallit till betalning. Fick ett ganska luddigt svar, men räknar med deg då det är stora Bonnier som ska pynta.
Sen stack jag till Barkarby för att göra ett reportage om en firma som tätar rör i fjärrvärmeverk. Lyckades få till intervjun. Drog hem och skrev utan att drabbas av skrivkramp. Snackade sedan med Lustjakt om att göra ett knäck om tyska lyxbilar vilket de biföll. Käkade en sen lunch på balkongen innan jag drog iväg på styrelsemöte. Jag är med i vår lokala HSB-styrelse. Mötet gick bra och väl hemma igen efter två timmars möte fixade jag middag. Prinskorv med stekt potatis.
I morgon ska jag ringa till Allers förlag och snacka pengar med dem innan jag kollar av knäcket jag skrev idag och mailar det till förlaget.
Tidigt på onsdag morgon drar jag till Vilnius för att fortsätta till Kaunas. Grand Opening av ett nytt hotell samt reportage för min nyaste uppdragsgivare, webmagasinet bortabra.se.
Förresten, ni som gillar min blogg kan med fördel även surfa in på pangbruden.blogspot.com och bittesbus.blogg.se.

3 kommentarer:

Pangbruden sa...

Ahh man tackar för uppmärksamheten! hoppas du får en trevlig resa och vi ett bloggreportage:-)

LJ Media sa...

En rapport från resorna kommer nog i sinom tid. Har funderat på ditt förslag om reportage gällande skyttet. Jag sköt själv i tonåren, men slutade när moppen och tjejerna tog över. Jag ska kolla med Lustjakt om det kan vara något för dem med ett knäck om en pangbrud. Eller så kanske du känner till någon samlare som har gamla vapen och ammo från förr? Då är det förslag hos Nostalgia som gäller. Som sagt, bara en tanke, inget löfte.

Anonym sa...

Intressant.. Jag kan kolla upp det där med gamla vapen.. KP har litegrann liggandes vet jag men det finns säkert fler..

Förra året gjorde lokala blaskan NA ett stort reportage om oss tjejer i klubben.. Vad som kan vara intressant i vår klubb är att vi har åtskilliga SM vinnare och 2 st som i flera år skjutit i landslaget. Skulle vi lja påstå att vi faktiskt är sveriges bästa klubb.. Med tanke på det skyttar vi har. Resercha gärna genom vår hemsida www.opssk.se

Och jag vet att det bara är en tanke.. sår lite fler frön bara:-)