söndag 31 augusti 2008

Kräftor

Träffade Anna och Åke igår. Vi snackade om kräftskiva. Beslutade oss om att ringa ihop lite folk och att grilla samt käka kräftor i kväll. Jag köpte ett paket med ICA-kräftor och la den halvfulla halvan med Hallands Fläder jag hade i barskåpet i frysen.
Väl på plats visade det sig att ingen annan än jag dykt upp. Värdfolket satt hos grannen som bjöd in på ett glas vin, men sedan körde vi kräftskiva på tre man hand. Kul, men om de bara sagt något innan hade jag ju kunnat äta hemma. Lite väl overkill att dra igång grillen bara för att jag skulle grilla min medhavda köttbit...
Men men. Kul med kompisar som ställer upp för en. I morgon ska jag gå dit och hämta bilen.
Vovven Zingo var på som fan. Jag fick knappt en lugn stund. Ändå är jag lite sugen på att låna hem honom några dagar för att se om jag fortfarande är en bra hundförare. Vi får väl se vad som händer. Dogdrivers have eternal friends:-)

Inga kommentarer: