onsdag 26 november 2008

Chefredaktören

Fick ett telefonsamtal i dag.
En kille jag aldrig hört talas om tidigare berättade att han kommer att starta en ny tidning.
Blaskan är sjösatt hos annonsörerna och första numret planeras till i slutet av januari.
Hans problem är att killen som ska sköta det redaktionella inte riktigt begriper hur mannen i telefonen vill ha den gjord. Därför har de nu gått skilda vägar och så ringde projektledaren mig.
Efter ett långt samtal fick jag erbjudandet att kliva in som chefredaktör!!!
I detta läge gäller det att ha noggrann koll, både för uppdragsgivare samt för mig.
Vi beslöt därför att han skulle maila mig det material som finns klart så jag kunde få en någorlunda uppfattning om vad det handlade om. Vi bokade dessutom ett möte nästa torsdag. Alltså, killen åker över tio mil enkel resa för att träffa mig!
Då lär han ju vara intresserad. Jag gillade materialet han mailade. Det ser verkligen seriöst ut.
Jag fick dessutom veta lite om vad han sysslat med tidigare. Han har en stor erfarenhet av att dra igång lyckade tidningsprojekt.
Ser fram mot mötet om en dryg vecka och hoppas att vi kan komma överens om ett bra avtal med en skaplig budget och att jag kan sköta detta som frilans.
Den som lever får se...

2 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Chefredaktör ??? Hmmm ... Been there, done it.

LJ Media sa...

Den som lever får se...
Blir vi överens måste jag dels jobba som attan för att få ut första numret i tid, sen måste jag nog skippa ett par andra uppdragsgivare. Eller åtminstone lägga dem på is ett tag.
Återkommer med mer info när/om det blir aktuellt.