torsdag 20 november 2008

Tävling

Jag var ute på reportage igår.
Träffade en intressant potentat som jobbar inom reseindustrin (vad annars).
Tänkte att mina kära bloggläsare skulle offra några timmar på jobbet med att klura ut vem jag träffade och vad han gör i dag.
Fredagar är ju den dagen då de flesta gör så lite som möjligt på jobbet, liksom...
OK. Här kommer ledtrådarna:
Killen fyller 64 år i december.
Han är före detta idrottsman och har 17 SM-guld, individuellt samt i lag.
Han representerade Sverige i både OS i Mexico City 1968 samt OS i München 1972.
Det första rätta svaret belönas med en av de allra sista Wunderbaumgranar jag lät göra till firman för tio år sedan.
Tyvärr så måste jag förklara att mina föräldrar och övrig släkt är diskvalificerade redan från start då de redan vet svaret på frågorna.
Lycka till!

5 kommentarer:

Mange sa...

Jag drar till med Erik Fåglum...

Pangbruden sa...

Här på jobbet har jag utlyst din tävling, diskussionerna går höga och vi är också inne på Fåglum.

Pangbruden sa...

Fast Fåglum var även med i Tokyo 64.. Gunnar Larsson har vi också funderat på..Skanåker är för gammal.. hmm

Pangbruden sa...

Bo_Görna här gissar på Mora Nisse men det måste väl vara helt galet:-)

Anonym sa...

Kan de va Ragnar Skanåker???